15 augustus 2010

echt eten

De afgelopen week heb ik op mijn blog verslag gedaan van een weekje gezond eten.

Ik ben dol op eten; ik lees graag over eten, ik schrijf graag over eten, ik praat graag met anderen over eten, ik denk graag na over eten en - niet onbelangrijk - ik eet graag. En veel. Waar ik niet van houd is van calorieën tellen, van diëten en van verboden voedselcombinaties. Ik begin er ook steeds meer van overtuigd te raken dat het mogelijk is om lekker en veel te eten en toch op een - voor mij - gezond gewicht te blijven.

Naar aanleiding van boeken als In defence of food, blogs als Kath eats en de geweldige recepten van Susan V. begint in het afgelopen jaar mijn eetpatroon langzaam maar zeker op te schuiven naar een focus op écht eten. Eten zoals het in de natuur groeit, dat niet onherkenbaar bewerkt is tot iets dat in een pakje of doosje past en jaren houdbaar is. En waar zo min mogelijk dierlijke bestanddelen aan te pas komen.

Aangezien het niet helemaal binnen het thema van mijn andere blog past en de helft van de stemmers op mijn poll toch graag mee leest in mijn voedseldagboek, ben ik dit "schaduwblog" begonnen. Ik wil hier (voorlopig nog een tijdje) mijn eetgewoonten op bijhouden, maar ook lekkere recepten of interessante links over gezond eten plaatsen.

Ik hoop dat de liefhebbers van gezond en lekker eten die meelezen op Bewuste Eenvoud mee verhuizen naar dit nieuwe clubhuis.

6 opmerkingen:

  1. Meeverhuisd! Leuk om te lezen, zeker als je het breder maakt dan een eetdagboek, zoals je doet met de recepten!
    Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jolande: Fijn dat je meeverhuist. Ik ben zeker van plan om er meer op te plaatsen dan mijn eetdagboek, omdat ik nu eenmaal erg graag lees, schrijf, praat en filosofeer over eten. Welkom op mijn nieuwe stek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben net zo erg als jij. I love food! Ik heb - naast mijn meibloempjeblog - dus ook een eten-blog, samen met mijn zus: zo eten zussen.
    www.zoetenzussen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Meibloempje: Wat een heerlijke blog! Helemaal in mijn straatje, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He, wat leuk. Ik ga een beetje gelijk met je op weg (ben ook op weg met bewust leven en sinds een halfjaar eet ik eigenlijk alleen nog maar plantaardig). Altijd fijn om goede receptjes te lezen en uit te proberen. Dank alvast voor de inspiratie.

    Heyya

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het nu al gaaf en ben benieuwd naar je blogjes de komende tijd. :)

    BeantwoordenVerwijderen