16 augustus 2010

dagboek

Vandaag is de school weer begonnen voor mijn jongste. Dat betekent dat er (eindelijk!) weer wat regelmaat komt in het slaap-, werk- en eetpatroon. De wekker staat vanaf nu weer elke dag op dezelfde tijd en er is weer genoeg in huis voor de tienuurtjes en voor lunchtrommels. Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik vind zes weken wel erg lang. De eerste dag is even hectisch, maar als alles eenmaal weer loopt voelt dat altijd wel weer prettig.

Gegeten/gedronken:

ochtend:
1 groene smoothie met bevroren banaan, spinazie,  frambozen, havermout en lijnzaad
1 amandel-kokos energybar (tienuurtje)
1 potje zoethout thee

middag:
2 boterhammen met pindakaas
1 kopje bouillion met groenten en vermicelli
5 gedroogde abrikozen
1 potje lavendelthee
1 handje gedroogde appeltjes met kaneel (vieruurtje)
1 rijstwafel met hummus (vieruurtje)

avond:
1 bord volkorenspaghetti met tomatensaus en verse basilicum
1 kom gemengde salade met tomaat, avocado, bleekselderij, rode ui en een dressing van frambozen-azijn


bewogen:
Door een drukke dag eigenlijk te weinig: op en neer gelopen naar school voor de eerste schooldag. Daarna naar het werk gehaast en op het laatste moment toch maar de auto een paar straten verderop geparkeerd om nog een extra stukje (door de stromende regen) te lopen. Vanavond na het eten even de enorme stapel boeken ingeleverd bij de bieb; heen en terug is dat een fietsritje van zo'n 6 kilometer.
Het zijn wat losse snippertjes, maar alles bij elkaar telt het toch op tot een (piepklein) uurtje bewegen.

evaluatie:
Op mijn werk ben ik op dit moment bezig met een ingewikkeld stuk, waardoor ik snel gedachteloos mijn voedselvoorraad wegwerk. Vandaag had ik mijn voorraadje in de koelkast in het keukentje gelegd; dat werpt toch weer een extra drempel op. Net genoeg om even bij jezelf na te denken of je écht trek hebt of dat je gewoon iets wilt om op de kauwen (bij mij is het vaak het laatste). Energieniveau was de hele dag eigenlijk prima, alhoewel ik nog wel een wat katerig gevoel had na de migraine-aanval van zondag. Een hoofd vol watten, herkent iemand dat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten