17 augustus 2010

dagboek

Wat een troosteloos weer vandaag... Op dit soort dagen begint mijn herfstgevoel op te spelen en krijg ik trek in stoofpotten met pompoen of zoete aardappelen. Maar de pompoenen in mijn tuin zijn nog niet goed en gun ik nog even om te groeien. En voor zoete aardappelen moet ik snel weer een keer naar de markt.

Vandaag een dagje naar een congres. Best interessant, maar de absolute pest voor je gezonde voornemens. Congressen kenmerken zich door een lunch met ongezonde broodjes en warme, slappe bladerdeeghappen. De enige vegetarische opties zijn meestal zalm (huh?) of grote klodders roomkaas. En dan ga je dus de mist in als je niet genoeg te eten bij je hebt.


Gegeten/gedronken:

ochtend:
1 Bordje havermout met bananensojamelk (jammmmm!)
4 gedroogde abrikozen
2 dubbele rijstwafels met marmite
3 mokken brandnetelthee
1 krentenkoek

middag:
1 congres-broodje met roomkaas (enige vegetarische optie)
3 mini congres-kaassoufflés (hier begon mijn focus te verslappen)
3 glazen spa rood

avond:
1 oreganobroodje "veggiepatty" van de Subway met extra sla, tomaat, ui en komkommer en zoete uiensaus (geen excuus voor; gewoon een lekkere hap voor in de trein)
1 kop decaf

bewogen:

Naar huis gelopen vanaf het station naar huis door de stromende regen (ongeveer 3 kilometer)

evaluatie:

Een typisch voorbeeld van een slordig dagje, zoals die in mijn dagelijks leven wel vaker voorkomen. De volgende keer kan ik maar beter voorbereid zijn door een extra boterham met pindakaas of iets anders hartigs mee te nemen om bestand te zijn tegen het congresvoer. Ik voelde me tegen de middag ontzettend wazig worden; een teken dat mijn bloedsuiker gewoonweg te laag was.

Tegen beter weten in hoop ik voor de lunch altijd op een fijne salade of iets spannenders dan broodjes zalm of roomkaas. Het wordt tijd dat ik het inzie: op congressen is er voor lastige types als ik gewoon niets te eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten